Νέα

«2019: Προσωπικός Απολογισμός»

Τέτοιες μέρες χρειάζεται, να σκεφτόμαστε και τα δυό. Και αυτά, που κάναμε κι αυτά, που σχεδιάζουμε, να κάνουμε. Τις ελλείψεις δηλαδή, που πρέπει ακόμη, να καλύψουμε, τις ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις, που χρωστάμε.

Σκέφτηκα λοιπόν, ότι ο καλύτερος τρόπος, να το καταφέρω αυτό,  είναι να κάνω μια επιλογή από τις παρεμβάσεις μου στην Ολομέλεια και τις Επιτροπές της Βουλής. Στο Κοινοβούλιο τίθενται τα κανονιστικά πλαίσια της Εκτελεστικής Εξουσίας, άρα εκεί φαίνεται και αυτό, που έγινε και αυτό, που πρέπει, να γίνει.

Πυκνό το νομοθετικό έργο της Κυβέρνησης Μητσοτάκη. Αλλά και πολλές οι ανάγκες και οι προκλήσεις. Επέλεξα, να τοποθετηθώ στους εξής τομείς:

Επιτελικό Κράτος:

Τι κάναμε: Ο Νόμος, που ψηφίσαμε εξελίσσει και ουσιαστικοποιεί τον Ν 4109/13 που ίδρυσε την πρώτη στην ιστορία του κράτους ΓΓΣυν του Κυβερνητικού Έργου στην Κυβέρνηση ΝΔ ΠΑΣΟΚ , της οποίας και υπήρξα ο πρώτος ΓΓ. Εξασφαλίζει:

  •  την λαϊκή κυριαρχία, δίδοντας στους πολίτες μέσω του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικού Πολιτικής πλήρη ενημέρωση για το εάν η Κυβέρνηση υλοποιεί αυτά που υποσχέθηκε.
  • Την αξιολόγηση του πολιτικού αλλά και διοικητικού προσωπικού μέσω των ετησίων Σχεδίων Δράσης
  • Την χειραφέτηση της Δημοσίας Διοικήσεως μέσω της θεσπίσεως των Υπηρεσιακών Γενικών Γραμματέων.
  • Την νέα δόμηση των Υπουργείων, με πρόβλεψη  Περιφερειακών Υπηρεσιών με αποφασιστικές αρμοδιότητες.

Οι Προκλήσεις:

Η πραγμάτωση του τελικού εξευρωπαϊσμού, δηλαδή η ουσιαστική οικοδόμηση ενός επιτελικού μεν κράτους αλλά και με πλήρη  αποκέντρωση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης του πολίτη. Διότι μόνον όταν οι περιφερειακές υπηρεσίες της κεντρικής διοίκησης ενσωματωθούν στην τοπική αυτοδιοίκηση και δη αποκλειστικώς την πρωτοβάθμιο, τους δήμους δηλαδή, μόνον όταν κατά την καλύτερη ευρωπαϊκή παράδοση ο πολίτης θα εξυπηρετείται για ο,τιδήποτε τον αφορά  από one stop shops δίπλα στην πόρτα του, από τον δήμο του, μόνον τότε θα μπορούμε να μιλάμε για σύγχρονο κράτος.

https://fbwat.ch/1VIss8ELf3VrBG4K

Υγεία και Αντικαπνιστικός Νόμος:

Τι κάναμε:

Θα τολμούσα να πω ότι ότι μετά την εισαγωγή του  νομίσματος η γενική απαγόρευση του καπνίσματος είναι ίσως η πιο ριζική αλλαγή στην καθημερινότητά μας.

Αλλάζει ουσιαστικά ο τρόπος με τον οποίο διατίθεται ο ελεύθερος χρόνος  μας, ο τρόπος διασκέδασης του νεοέλληνος.

Τούτο σίγουρα θα έχει αισθητές οικονομικές συνέπειες και φυσικά και πολιτικό κόστος.

Οι προκλήσεις:

Το δίδαγμα είναι  ότι μπορούμε. Ας μη μείνουμε λοιπόν μόνον στο κάπνισμα. Ο Ριζοσπαστικός εξευρωπαϊσμός και στην Υγεία είναι δυνατός.  Εφαλτήρια μπορεί, να είναι:

  • η διάταξη που απλοποιεί την διαδικασία προσλήψεως επικουρικού προσωπικού. Τούτο και μόνο του μπορεί να αποτελέσει τροχιοδείκτη αλλαγής τρόπου προσλήψεως του προσωπικού. Ιατρικό νοσηλευτικό και τεχνικοί εργαστηρίων να προσλαμβάνονται ως ιδιωτικού δικαίου ωρισμένου χρόνου με διαδικασίες στις οποίες η τοπική διοίκηση ιατρική και νοσηλευτική υπηρεσία θα έχει  καθοριστικό ρόλο και μονιμοποιούνται μετά από ωρισμένο χρόνο εφόσον  και οι δυο πλευρές το επιθυμούν .
  •  Η αναλυτική λογιστική  και τα νοσήλεια κατά διάγνωση. Φανταστείτε λοιπόν να μπορούν  οι αποτελεσματικές μονάδες να  προσλαμβάνουν και να πληρώνουν εξ ιδίων το προσωπικό, που χρειάζονται.
  • η επιτροπή διαπραγμάτευσης για την φαρμακευτική δαπάνη. Αρκεί να μη περιορισθεί απλώς στην ασφαλιστική τιμή αλλά να προχωρεί σε απ´ ευθείας διαγωνιστικες διαδικασίες πχ συμφωνίες πλαίσιο με τις εταιρείες ορίζοντας ανά περιοχή και χρονικό διάστημα συγκεκριμένα γενόσημα για τους ασφαλισμένους.
  •  Ο έλεγχος των συνταγογραφούντων τα φάρμακα και τις διαγνωστικές εξετάσεις ιατρών. Ο έλεγχος αυτός μπορεί να γίνεται κατά τις καλύτερες ευρωπαϊκές πρακτικές, όπου  δεν περιορίζεται στο θεραπευτικό πρωτόκολλο, αλλά ελέγχει και την τελική δαπάνη ανά ιατρό επιβάλλοντας εκεί το clawback.

https://fbwat.ch/1VIss8ELf3VrBG4K

Επενδύσεις:

Τι κάναμε:  Στον δείκτη της Παγκόσμιας Τράπεζας, που εκτιμά σε κάθε χώρα τα  διοικητικά βάρη των επιχειρήσεων από την 100η θέση μεταξύ 190 οικονομιών παγκοσμίως του 2011 πάμε το 2013 στην  72η το 2014 και 2015 χάρις στα μέτρα των Σαμαρά- Βενιζέλου στην 60η στην καλύτερη θέση όλων των εποχών και μετά στα χρόνια της  ριζοσπαστικής Αριστεράς και πάλι προς τον πάτο στην 72η το 2018

Στόχος του νόμου είναι, να κοιτάξουμε ξανά προς την κορυφή. Η ελάφρυνση των διοικητικών βαρών και τα κίνητρα, που δίδονται, είναι η πληρέστερη από κάθε άλλη στο παρελθόν. Ενδεικτικά:

  • Για πρώτη φορά στην Ιστορία ανατίθενται σε ιδιώτες η αξιολόγηση και παρακολούθηση της υλοποίησης επενδυτικών σχεδίων όπως και η άδεια έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας.
  • Εκπονείται το Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών με στόχο την βελτίωση της φιλικότητας των υπηρεσιών που επισκέπτεται ο πολίτης ή ο επιχειρηματίας, που είναι ταυτόσημη με περιορισμό των βημάτων που πρέπει να κάνει στις συναλλαγές του με το δημόσιο.

Η συνεπής αυτή πολιτική φιλελεύθερης απλούστευσης των διαδικασιών και μείωσης του κράτους συμπληρώνεται με συγκεκριμένα μέτρα προστασίας της μισθωτής  εργασίας,

Τα μέτρα αυτά είναι:

  • Τα κίνητρα υπέρ της πλήρους απασχόλησης  όπως η μείωση των εργοδοτικών εισφορών κατά 5% σε βάθος 5 ετών.
  • Η διασφάλιση της διαφάνειας στην δημιουργία και διατήρηση των σωματείων και  της δυνατότητας των εργαζομένων, να αποφασίζουν αβίαστα για τα θέματα, που τους αφορούν.
  • Η διασφάλιση των συλλογικών συμβάσεων αλλά και η προφύλαξη των θέσεων εργασίας σε επιχειρήσεις εν κινδύνω.

Οι προκλήσεις: Ο συνδυασμός αυτός της φιλελεύθερης διευκόλυνσης του επιχειρείν και της προστασίας των εργαζομένων είναι το  πραγματικό  ιδεολογικό πρόσημο της ελληνικής Χριστιανοδημοκρατίας,  της ελληνικής κοινωνικής δεξιάς. Η συνεχής ανάδειξη του είναι το συνεχές καθήκον μας.

https://fbwat.ch/1ZJQm3GRF97YcaVC

Μεταναστευτικό:

Τι κάναμε:

Μειώνουμε ριζικά τον χρόνο επεξεργασίας των αιτήσεων ασύλου. Ενισχύουμε αποτελεσματικά  την προστασία χερσαίων και θαλασσίων συνόρων.

Οι προκλήσεις: Είναι πλέον γνωστό, ότι το 3/4 των εισερχομένων  δεν είναι πρόσφυγες. Τούτο σημαίνει ότι όταν πλησιάσει η ημερομηνία της εκδίκασης της αίτησης ασύλου θα καταδυθούν στην παρανομία δημιουργώντας εκρηκτικά φαινόμενα στο κοινωνικό περιθώριο. Ο μόνος τρόπος να αποτρέψουμε αυτό, είναι ο έλεγχος της διακίνησης τους. Ας ακολουθήσουμε εν προκειμένω βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές. Ας δημιουργήσουμε Κέντρα ελεγχόμενης διακίνησης, εντός των οποίων θα παρέχονται όλες οι υπηρεσίες, ασύλου, περίθαλψης, εκπαίδευσης κοκ.

Τίποτε όμως απ´ όλα αυτά δεν θα έχει αποτέλεσμα,  εάν δεν ελεγχθούν οι αριθμοί. Εάν δεν μπαίνουν λιγότεροι και εάν δεν φεύγουν περισσότεροι.

Όσον αφορά τις εισόδους: Οι κανόνες εμπλοκής της ελληνικής ακτοφυλακής σεβόμενοι μέχρις κεραίας  την ανθρωπιστική διεθνή νομιμότητα  διαμηνύουν συγχρόνως στην αντίπερα όχθη ότι η Ελλάς δεν εκβιάζεται!

Το θέμα της εξόδου: Η πιθανότης η Τουρκία να υλοποιήσει την συμφωνία επιστροφών  από τα νησιά είναι πολύ μικρά.  Μέχρις στιγμής η προθυμία των Ευρωπαίων να δεχθούν μετεγκατάστασεις είναι επίσης πολύ μικρή. Το μόνο, που ίσως επιπροσθέτως θα μπορούσαμε,

να κάνουμε, είναι χρησιμοποιώντας την οικονομική κ πολιτική ισχύ της Ενωμένης Ευρώπης, να διαπραγματευθούμε με τις χώρες προέλευσης, έναντι αδρών ανταλλαγμάτων φυσικά, την αποδοχή των συμπατριωτών τους, που πρέπει να επιστρέψουν οίκαδε.

Επιμύθιο: Γιατί όλα αυτά; Γιατί να μη τους αγκαλιάσουμε αδιακρίτως, να ζήσουμε μαζί, όπως ζούμε εμείς με τους λαούς, που μας φιλοξενούν σαν μετανάστες;

Ως απάντηση ερωτώ:

Πόσοι θέλουν πράγματι να μείνουν εδώ; Πόσοι είναι πραγματικά  ικέτες κατά την  τραγική έννοια; πόσοι εξ αυτών θέλουν να υιοθετήσουν τον τρόπο ζωής μας; Τις βασικές αξίες μας;

Υπάρχει ένας ευρωπαϊκός τρόπος ζωής, ό,τι καλύτερο έχει πετύχει μέχρι σήμερα ο άνθρωπος, που οι λαοί θέλουν να προστατεύσουν. Δεν έχει σχέση ούτε με την  φυλή ούτε με την γλώσσα.  Έχει σχέση με την φαντασιακή θέσμιση των κοινωνιών – γι να θυμηθούμε τον Καστοριάδη- με τις απαντήσεις  στα βασικά ζητήματα της ύπαρξης. Και εμείς εδώ στα σύνορα της Ευρώπης αυτόν το τρόπο ζωής θα τον προστατεύσουμε.

https://fbwat.ch/16RJdPD2pHBMWDMa

Δικαιοσύνη και εσωτερική Ασφάλεια:

Τι κάναμε:

Ο Νόμος ήταν πλέον ή απαραίτητος. Ο λόγος είναι, ότι η Ριζοσπαστική Αριστερά, εφήρμοσε και στον τομέα της ποινικής δικαιοσύνης, όπως και παντού, κατά γράμμα την ιδεολογία της.

Βασικό στοιχείο αυτής της ιδεολογίας είναι η άποψη, ότι το αστικό καθεστώς είναι άδικο.

Άρα η αντίσταση στην αδικία της αστικής τάξης πραγμάτων είναι ουσιαστική κινητήριος δύναμη της ιστορικής διαδικασίας.Έτσι δημιουργείται μια ευρεία κουλτούρα κατανόησης και εν μέρει επιτρεψιμότητας για σειρά πράξεων, που αμφισβητούν την αστική τάξη πραγμάτων, τους νόμους δηλαδή, που είναι δηλαδή παραβατικές και ωρισμένες εξ αυτών και εγκληματικές. Εξ ου και η παροχή μεταφορικών διευκολύνσεων από περιπολικά της αστυνομίας σε αντιεξουσιαστέες, εξ ου η δικαιολόγηςη των μολότοφ στην ΑΣΟΕΕ, οι νόμοι Παρασκευόπουλου, οι χαριστικές διατάξεις, οι ελαφρύνσεις ποινών, οι άδειες και η προσπάθεια επανένταξης ακόμη και βαρέων εγκληματιών. Εξ ου και ο  χαρακτηρισμός  «απαλλοτρίωση των απαλλοτριωτών» για τις ληστείες. Χαρακτηριστικό το ότι οι τρομοκράτες ληστεύουν για να χρηματοδοτηθούν. Χαρακτηριστική η συνάφεια ποινικών και αντιεξουσιαστών στις φυλακές.

Εντελώς αντίθετη φυσικά η δική μας προσέγγιση. Αυτός, που βλάπτει τον ελεύθερο αυτοπροσδιορισμό  του ατόμου-και  φυσικά την καθοριστική σχέση του με την ιδιοκτησία – είναι ένοχος, πρέπει να σωφρονιστεί και η κοινωνία πρέπει, να προφυλαχθεί από αυτόν μέχρι να σωφρονιστεί.

Έτσι προβλέπεται η αύξηση του κατωτάτου ορίου πραγματικής έκτισης ποινών για απόλυση καταδικασμένων πολυισοβιτών, μετατρέπεται εκ νέου σε κακούργημα η χρήση εκρηκτικών υλών σε συγκεντρωμένο πλήθος, αυξάνονται οι ποινές για αδικήματα που διαπράττονται κατά την διάρκεια αδειών των κρατουμένων, θωρακίζεται περαιτέρω το νομικό πλαίσιο κατά των εγκλημάτων τρομοκρατίας.

Η πρόκληση : Επανέρχεται σε νομικό επίπεδο επί τέλους η αστική έννοια της δημοσίας τάξεως. Το ζήτημα είναι, να την επαναφέρει και σε πρακτικό επίπεδο η αστυνομία.

https://fbwat.ch/1pn281XFOzGyXKr4

Σύνταγμα : Το εκλογικό σύστημα της χώρας

Η πρόκληση:

Τι ορίζει το σύνταγμά μας εν προκειμένω; Ότι το εκλογικό σύστημα και οι εκλογικές περιφέρειες ορίζονται με νόμο ενώ ο αριθμός των βουλευτών ανά εκλογική περιφέρεια με προεδρικό διάταγμα. Άρα ορίζει, ότι δεν ορίζει.

Είναι νομίζω γνωστό στους περισσότερους, ότι υπάρχουν και μέρη στον κόσμο – για την ακρίβεια τα πιο προηγμένα – όπου οι ταγοί εκλέγονται με τον ίδιο τρόπο εδώ και πάρα πολύ καιρό.

Άρα το πρώτο ζητούμενο είναι η σταθερότης.

Εν προκειμένω όμως ο περισσότερος κόσμος, όταν μιλάμε για εκλογικό σύστημα, εννοεί τα περί απλής ή ενισχυμένης αναλογικής , τα bonus εδρών κοκ. Αυτό δηλαδή που κανονίζει, το πόσοι θα βγουν. Όλα τα άλλα θεωρούνται αυτονόητα. Δεν είναι.

Ο αριθμός των εδρών μιας εκλογικής περιφέρειας είναι ένας απολύτως καθοριστικός παράγων όχι για το πόσοι, αλλά για το ποιοί θα βγούν, που φυσικά εξαρτάται, από το ποιοί θα το επιχειρήσουν, που με την σειρά του προκύπτει από την λογική υποκειμενική εκτίμηση ενός εκάστου δυνητικού υποψηφίου, πόσες πιθανότητες ο ίδιος θα είχε να εκλεγεί. Ήδη λοιπόν σε αυτό το εντελώς  πρώιμο στάδιο έχουν ήδη σε σημαντικό βαθμό  προεπιλεγεί  τα στοιχεία κοινωνικής προέλευσης και προσωπικότητας αυτών, που εν τέλει θα βγουν.

Και τούτο διότι:

Για να μπορέσει, να εκλεγεί κανείς σε ένα εκλογικό σώμα σε πολλές περιπτώσεις εκατοντάδων χιλιάδων, θα πρέπει να έχει πρόσβαση στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και Δικτύωσης. Είτε πρέπει, να έχει ένα επάγγελμα/ δραστηριότητα , που να επιτρέπει χρήση  μηχανισμών εξυπηρέτησης και επηρεασμού, όπως το να είναι ιατρός πχ.

Υπάρχει βέβαια εν προκειμένω  και ένας άλλος καθοριστικός παράγων. Το πολιτικό χρήμα. Στον περισσότερο κόσμο,  όταν ακούει κανείς κάτι τέτοιο σκέπτεται τα κόμματα. Στα καθ´ ημας υπάρχει η καταλυτική ανάγκη και της προσωπικής χρηματοδοτήσεως , την στιγμή, που ο αντίπαλος είναι ο συνυποψήφιος εκ του ιδίου κόμματος. Τούτο επηρεάζει χωρίς αμφιβολία  τις προσωπικές αποφάσεις πολλών, που θα ήθελαν να πολιτευθούν.

Επίσης: Η εκπροσώπηση μεγάλων αριθμών εξαφανίζει την ατομικότητα της επαφής είτε σε προσωπικό είτε σε συλλογικό επίπεδο. Τούτο ευνοεί την πολυπραγματοσύνη  και εμποδίζει την απόκτηση εξειδίκευσης.

Σε όλη την Ευρώπη  οι υποψήφιοι ανταγωνίζονται σε εκλογικά συστήματα μονοεδρικών κατά βάση  περιφερειών.  με η χωρίς διάφορους συνδυασμούς λίστας. Έτσι ταυτίζεται απόλυτα ο προεκλογικός αγών του κόμματος και του υποψηφίου, οι αριθμοί μικραίνουν πολύ, τα παραπάνω μειονεκτήματα εξαφανίζονται.

Εν πάση περιπτώσει έχουμε χρόνια μπροστά μας να τα δούμε αυτά μέχρι την επόμενη αναθεώρηση.

Προς το παρόν πρέπει, να τονισθεί, ότι η ψήφος που δίδεται στους αποδήμους είναι ένα παράδειγμα ορθής προσέγγισης της έννοιας του Συντάγματος. Παρά τις ατέλειες της σηματοδοτεί μια ευρύτερη συναίνεση, που ορθότατα αποτελούσε τον κύριο στόχο της κυβέρνησης. Τούτο άλλωστε αποτελεί την πεμπτουσία κάθε Συντάγματος. Μπορεί να μην είναι τέλειο αλλά προς το παρόν αυτοί είμαστε. Ας ελπίσουμε, να γίνουμε καλύτεροι, να φτιάξουμε ένα καλύτερο Σύνταγμα.

https://fbwat.ch/1UqemFxjcGQmJkBg

Φορολογικό: Οι άδηλες πληρωμές εμποδίζουν την Ανάπτυξη

Η πρόκληση:

Βάσει των διαπιστώσεων Ο.Ο.Σ.Α το 2017 στην χώρα μας  τα φορολογικά έσοδα ανήρχοντο στο 39,4% του Ακαθαρίστου Εθνικού Προϊόντος. Ο μέσος όρος ήταν 34,2%. Μεγαλύτερα φορολογικά βάρη απαιτούν στην Ευρώπη μόνο η Γαλλία, η Δανία, το Βέλγιο, η Σουηδία και η Ιταλία. Χώρες όπως η Βρετανία και η Γερμανία ζητούν λιγότερα. Ακόμη πιο δυσάρεστα είναι τα εξής:

Αν δούμε τα έσοδα μας είτε ως μισθούς, είτε ως ωριαίο κόστος εργασίας, θα διαπιστώσουμε, ότι ενώ η Ελλάδα είναι φυσικά πολύ κάτω του μέσου όρου, στην κορυφή είναι αυτές οι ίδιες χώρες με την υψηλή φορολογία. Δηλαδή μπορεί εκεί, να πληρώνουν υψηλούς φόρους, αλλά βγάζουν και πολλά λεφτά.

Αν μάλιστα συγκρίνουμε τον δείκτη τιμών καταναλωτή θα δούμε, ότι η χώρα μας είναι  ακριβότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ακριβότερη από την Γερμανία και την Γαλλία, στο ίδιο επίπεδο με την Ιταλία και την Φινλανδία.

Εν ολίγοις: ενώ έχουμε ένα εισόδημα από τα χαμηλότερα , αγοράζουμε τα βασικά αγαθά και υπηρεσίες ακριβότερα και από  πολύ πλουσιότερες χώρες και απο πάνω πληρώνουμε και υψηλότερους φόρους από τους περισσότερους.

Ακόμη δηλαδή και εάν ήμασταν μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα  η αγοραστική δύναμη, που θα απέμεινε, για να στηρίξει την ζήτηση, που θα στήριζε την ανάπτυξη, θα ήταν  εξαιρετικά αναιμική.

Δεν είμαστε όμως μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα. Και δεν είμαστε διότι σε μας εκτός από τα επίσημες δαπάνες του μέσου νοικοκυριού υπάρχουν και οι ανεπίσημες, αλλά πολύ πραγματικές. Και μάλιστα σε τομείς ζωτικούς, όπως:

  • υγεία: Η δαπάνη για ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας ανέρχεται εδώ στο 7,3%  του καθαρού εισοδήματος. Στην Ευρώπη είναι κοντά στο 1-2%. Τούτο οφείλεται στο ότι εκεί οι άνθρωποι μπορούν, να επισκέπτονται ένα ιδιώτη ιατρό από τους πολλούς, που είναι συμβεβλημένοι με το ταμείο τους, το οποίο και πληρώνει τα πάντα. Στην Αγγλία πηγαίνουν στον οικογενειακό γιατρό. Στην Ελλάδα πληρώνει κανείς τον γιατρό από την τσέπη του και φυσικά παίρνει τις αποδείξεις που παίρνει, εξ ου και οι στατιστικές έχουν την αξία που έχουν.
  • Παιδεία: πόσα παιδιά παίρνουν έστω την κρατική πιστοποίηση γλωσσομάθειας χωρίς φροντιστήριο; Πόσο κοστίζει στην μέση οικογένεια το φροντιστήριο για το Πανεπιστήμιο; Πόσο κοστίζει να σπουδάζεις παιδί στην επαρχία;  Τα στατιστικά στοιχεία δίνουν την ιδιωτική δαπάνη για υπηρεσίες παιδείας στο 3,2% του διαθεσίμου εισοδήματος. Χωρίς φυσικά τα ιδιαίτερα…
  •  Πρόνοια. Όποιος έχει παιδί με αναπηρία,  γνωρίζει, ότι μετά τα ειδικά σχολεία υπάρχουν μόνον τα ΚΔΑΠ, που λειτουργούν με Vouchers του ΕΣΠΑ. Ακόμη χειρότερα είναι με τους ανήμπορους  γέροντες. Εκεί υπάρχουν μόνον τα γηροκομεία και  οι κλινικές, που ζητούν ιδιωτική συμμετοχή μεγαλύτερη και από τις μέσες συντάξεις. Άρα τι κάνουν οι γονείς των παιδιών ή τα τέκνα των γερόντων; Ή δεν εργάζονται για να τους φροντίζουν ή καταφεύγουν στις υπηρεσίες των κυριών εξ ομόρων κρατών. Πόσο % του εισοδήματος να πούμε χαμένο;

Όλοι αντιλαμβανόμαστε, ότι με αυτές τις ανελαστικές δαπάνες εξανεμίζεται κάθε δυνατότητα, να στηριχθεί οιαδήποτε ζήτηση. Γι αυτό οι πρωτόγνωρες φοροελαφρύνσεις, που ψηφίσαμε,  είναι ο μοναδικός δρόμος, να στηριχθεί άμεσα η ανάπτυξη. Και η ανάπτυξη θα φέρει τα έσοδα, που θα στηρίξουν την δημιουργία ενός πραγματικού ευρωπαϊκού κράτους Προνοίας . Που θα μας κάνουν δηλαδή μια κανονική Ευρωπαϊκη χώρα.

https://fbwat.ch/1u7eAQ5Wrsc3fVqs

Προϋπολογισμός 2020: Όπλα ή Βούτυρο;

Τι κάναμε: Παραμένει το κλασικό ερώτημα στην κατάρτιση κάθε προϋπολογισμού  ανέκαθεν, το οποίο μάλιστα από την εποχή του προέδρου Wilson αναφερεται χαρακτηριστικά ως εμβληματικό δίλημμα:  Guns or butter/ όπλα ή βούτυρο/ εξοπλισμοί ή κοινωνική πολιτική ;

Οι περισσότερες πλούσιες ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη απαντήσει σ´αυτό . Με την εξαίρεση της Βρετανίας και εν μέρει της Γαλλίας η σχεδόν αποκλειστική προτίμησή τους για το βούτυρο είναι σαφής. Ενισχύουν τις κοινωνικές τους υπηρεσίες παρά τον στρατό τους.

Σε μας όμως τούτο δεν είναι δυνατόν.  Η χώρα μας απειλείται ευθέως εξ Ανατολών . Η θέση των ευρωπαίων χριστιανοδημοκρατών και φιλελεύθερων, ότι η Τουρκία δεν ανήκει στην Ευρώπη, επιβεβαιώνεται . Αν το ΝΑΤΟ δεν είναι πράγματι εγκεφαλικά νεκρό,  όπως είπε ο Γάλλος πρόεδρος, είναι  σίγουρα τετραπληγικό, βαρέως παράλυτο δηλαδή. Η Ευρωπαϊκή Ένωση – πλην Γαλλίας- είναι στρατιωτικά ανεπαρκής. ΟΙ ΗΠΑ του Τραμπ αλλάζουν πολιτική κάθε 5’. Άρα μπορούμε να βασιζόμαστε μόνον στον εαυτό μας. Ορθώς λοιπόν και ο φετινός προϋπολογισμός  κρατά την παράδοση σημαντικών αμυντικών δαπανών. Ας μη λησμονούμε όμως, ότι σημαντικό  τμήμα των δαπανών αυτών αφορούν ανελαστικές λειτουργικές δαπάνες, μισθοδοσίας κλπ.  Απαραίτητο εν προκειμένω είναι να ακολουθηθεί η νατοϊκή συμβουλή και το  20% του συνολικού αμυντικού προϋπολογισμού να αφορά αποκλειστικώς εξοπλισμούς.  Ο νόμος που ψηφίσαμε  για την αναβάθμιση των πολεμικών αεροσκαφών, η υποστήριξη των υποβρυχίων και η προσπάθεια ανάπτυξης  έστω και στοιχειώδους ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας είναι στην σωστή κατεύθυνση. Η πρόβλεψη για φυσικές παραλαβές εξοπλιστικών προγραμμάτων για του χρόνου ύψους διπλασίου από πέρισυ είναι επίσης στον σωστό δρόμο.

Οι προκλήσεις:

Σε μας όμως είναι απολύτως απαραίτητο και το βούτυρο. Η κοινωνική πολιτική. Επιτακτική είναι η ανάγκη ενίσχυσης των  στρωμάτων που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό. Που όπως έχουμε ξαναπεί πληρώνουν ακριβά βασικά αγαθά έχουν φορολογηθεί ανελέητα και κερδίζουν πολύ λιγότερα από τον μέσο όρο του Ο.Ο.Σ.Α

Βάσει των στοιχείων του Ο.Ο.Σ.Α η Ελλάς διαθέτει για κοινωνικές δαπάνες ως ποσοστό του ΑΕΠ περίπου όσο και ο μέσος όρος. Δεν διαθέτει βέβαια όσο οι Σκανδιναβοί και η Γαλλία είναι όμως κοντά με την Γερμανία την Αυστρία το Βέλγιο. Με μία διαφορά βέβαια: τα περισσότερα δικά μας χρήματα πάνε ως μεταβιβαστικές πληρωμές στις συντάξεις, εκείνων στην κοινωνική υπηρεσία. Πέραν λοιπόν από τον ριζική μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού, που έρχεται τον Ιανουάριο, είναι εκ των ων ουκ άνευ  μια συνεκτική προνοιακή πολιτική, που μπορεί να οικοδομηθεί μόνον επί των θεμελίων του ελαχίστου εγγυημένου εισοδήματος. Είναι απαραίτητο Α. να εκκινήσει άμεσα η αντικατάσταση των παντοειδών παροχών σε είδος από παροχές σε χρήμα Β. Να να απλοποιηθούν και συνδεθούν με εισοδηματικά κριτήρια όλα τα προνοιακά και αναπηρικά επιδόματα και Γ. Να υπάρξει ένας αξιόπιστος μηχανισμός παροχής δεύτερης ευκαιρίας στους μικρομεσαίους, που χρεοκόπησαν και Δ. Όλα αυτά να αποτελέσουν ένα ενιαίο σύστημα κοινωνικής προστασίας που θα εφαρμόζεται από μία ενιαία υπηρεσία, ένα ελληνικό Sozialamt, τον ΟΠΕΚΑ πχ.

Άρα λοιπόν θωράκιση της χώρας από την εξωτερική επιβουλή και του λαού από την ανέχεια. Και όπλα και βούτυρο. Αυτή είναι η ουσία της πολιτικής μας, της πατριωτικής και λαϊκής ιδεολογίας μας.

https://fbwat.ch/158njSgDmqsDeK9c

Το Κόμμα:

Η παραγωγή πολιτικής και πολιτικού προσωπικού πρέπει, να γίνεται από την λαϊκή βάση, τις οργανώσεις του Κόμματος. Τι είπα στο 13ο Συνέδριο:

https://fbwat.ch/1VabWNHWT2UnQxJK

Η Εξωτερική Πολιτική

Σκοπιανό:

Το Veto των Φιλελεύθερων της Ευρώπης στην ένταξη των Σκοπίων είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την κατάργηση της συμφωνίας των Πρεσπών, είπα στην Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής.

Ο Πρωθυπουργός των Σκοπίων άρχισε ήδη, να την ξηλώνει  εν όψει των εκλογών τους. Ο αρχηγός της αντιπολιτεύσεως είπε, ότι θα την καταργήσει πλήρως, αν κερδίσει. Άρα είμαστε σε καλό δρόμο.

https://fbwat.ch/1RIYLIorVTQL21qL

Τουρκία:

https://www.voria.gr/article/vartzopoulos-i-politiki-antimetopisi-tis-tourkias